vrijdag 25 oktober 2013

ONOBA S.S. SHELL TANKERS B.V. (DEEL 2-E)

S.S. ONOBA.

28 MAART 1977 T/M 6 JUNI 1977.

Te St.James werd maar de helft van de lading gelost. De andere helft moest gelost worden in Corpus Christie in Texas.


( Kerk aan de wal te Corpus Christie Texas.)

CURAÇAO EN VERLOF.


Na het lossen van de rest van de lading te Corpus Christie gingen we terug naar Curaçao. Intussen had ik bericht gekregen dat ik bij aankomst te Curaçao met verlof zou gaan.
Van een bevriend echtpaar dat op Curaçao werkte had ik het aanbod gekregen als ik te Curaçao met verlof zou gaan om een weekje bij hun te komen logeren.
  

( Mijn logeeradres op Curaçao.)

Via het agentschap aan kantoor Rotterdam toestemming gevraagd en deze hadden er geen bezwaar tegen dat ik een week later zou terug vliegen naar Nederland.
In die week verkenden ik met mijn gastvrouw het eiland in alle windstreken.



( Dat de passaatwind altijd uit de zelfde richting kwam was duidelijk aan deze boom te zien.)


( 'Haastig spoed is zelden goed'; is een van de leefregels op het eiland.)


( De zeegrot in de koraalkust Boca Table.)

In 1977 was het eiland nog niet overspoeld met overwinteraars uit Nederland en waren er maar een paar hotels. De toeristen die je er zag kwamen meestal met een cruiseschip uit de Verenigde Staten van Amerika en deze bleven meestal in Willemstad rondhangen om hun dollars uit te geven. 


Maar een weekje van rondzwerven, op plaatsen komen waar je geen mans tegen kwam, zwemmen en duiken in zee was voorbij voor ik het wist. Zo vloog ik dan uiteindelijk met KLM terug naar Nederland.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten