dinsdag 14 maart 2023

INDONESIË. SPECERIJEN EN FRUIT.

 

GEWOON OP DE MARKT 

              TE KOOP.



SPECERIJEN EN FRUIT.

In de volgende artikelen ga ik verder  met het bovenstaande onderwerp, waar ik was gebleven voordat in voor een maand naar Indonesië ging. Tijdens dit verblijf weer heerlijk de markten afgestroopt en weer de nodige specerijen en andere producten van het land ontdekt.

In dit land koop je de specerijen vers of gedroogd gewoon op de markt en alleen in de grote supermarkten zoals in Jakarta zijn die te verkrijgen in potjes of kleine zakjes zoals wij dat ook kennen in onze winkels.


Zo maakten we regelmatig in Siantar een stop bij een kleine winkel waar hoofdzakelijk fruit werd verkocht en waar ik deze panorama opname maakte.
Bananen in verschillende soorten, watermeloenen, ananassen hingen er aan touwtjes en verder manden vol met andere vruchten en voor mij vreemde knollen.

Dit winkeltje was een levensgroot verschil, met hoe de producten uitgestald waren, vergeleken met de groenten en fruit afdeling van een supermarkt in Jakarta. 

Als ik niet wist wat wat was, dan vroeg ik het aan de verkoopster of verkoper en eventueel liet ik het op een kladbriefje de naam opschrijven, en zo vergaarde ik weer nieuw materiaal voor mijn weblog 'Zien en weten', dat ook in Indonesië gevolgd wordt ben ik achter gekomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten