woensdag 29 september 2021

SM LINE. (ZUID-KOREA)

 

       DE EEN ZIJN DOOD WERD DE 

            ANDER ZIJN BROOD.




SAMRA MIDAS LINE.

De SM Line werd geboren uit het faillissement van de Hanjin Line.
SM line is een onderdeel van de Zuid-Koreaanse Samra Midas Group, niet te verwarren met de Indiase SM Group of het Britse Midas Group. De Samra Midas Group controleert de bulkrederij Korea Line en richtte de nieuwe dochtermaatschappij op.
De rederij opgericht 6 januari 2017 heeft een vloot opgebouwd van achttien schepen, waarvan er elf eerder onder de vlag van Hanjin voeren.
Een deel van haar schepen, vijf stuks, is verhuurd aan de Mediterranean Shipping Company (MSC) en twee stuks aan Mearsk Line, maar met de overige schepen onderhoudt de rederij negen routes.

( SM 'New York')

SM Line heeft op het moment acht intra-Aziatische routes en één Trans-Pacifische route tussen Azië en de westkust van Noord-Amerika.
De rederij heeft ambitieuze plannen. Doel is om de huidige vlootcapaciteit van ruim 50.000 TEU in de nabije toekomst te verviervoudigen en nieuwe diensten te openen tussen het Verre Oosten en de noordwest- en oostkust van de Verenigde Staten, de westkust van Zuid-Amerika, Australië, het Midden-Oosten en de Rode Zee.

                                              (SM 'Jakarta')

De rederij heeft bij haar opbouw gedeeltelijk hulp verkregen van de Zuid-Koreaanse regering, die na de val van Hanjin hard werkt aan het herstellen van de reputatie van de lokale scheepvaartindustrie.
Als onderdeel daarvan is recent de oprichting van de Korean Shipping Partership aangekondigd. In dit partnership gaan veertien Zuid-Koreaanse containerrederijen samenwerken. Onder deze veertien leden bevindt zich ook de SM Line.
In de top honderd van 's werelds grootste containerrederijen is de SM Line opgerukt naar de 27ste plaats.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten