S.S. KARA.
7 JULI 1976 T/M 23 NOVEMBER 1976.
Het s.s. Kara is een tanker van de K-klasse. Het schip met de roepletters PFGT werd in 1955 opgeleverd door de scheepswerf de Rotterdamse Droogdok Maatschappij. Het schip met een draagvermogen van 19.326 BRT deed dienst tot 1977 waarna het uit de vaart werd genomen en gesloopt.
Gedurende deze dienst periode vervoerde het schip witte ladingen.
We werden vanaf Schiphol Amsterdam naar Curaçao gevlogen alwaar we aan boord van het s.s.s Kara zouden stappen. Het schip was onderweg met een lading dieselolie vanuit Lake Charles (USA) naar de Bahama's.
Na een dag in het hotel te hebben doorgebracht te Curaçao kregen we te horen dat het schip verandering van laad orders had gekregen en niet naar Curaçao zou komen. Hals over kop werden we van Curaçao naar de Bahama's gevlogen.
Het schip bleek enige vertraging te hebben opgelopen vanwege het ontwijken van orkanen op haar route en zo arriveerden we eerder op de Bahama's dan het schip. Zo verbleven we enige nachten in het luxe Princes Hotel - Casino wachtend op het schip.
Natuurlijk moesten we een gokje wagen in het casino bij de fruitautomaten en de leerling werktuigkundige die bij ons was bleek een 'gouden handje' te hebben. Verspeelde slechts enige dollar kwartjes en won er enige honderden door met vijf automaten tegelijk te spelen.
Overdag hingen we wat rond het zwembad in de fraai aangelegde hoteltuin, maar aan dit luie leven kwam een einde na aankomst van het schip.
( Een eenzame zeezeiler bij de krijtrotsen van de Engelse kust.)
Na het lossen van de lading te Bahama's staken we in ballast de oceaan over naar Engeland waar we achteraf de rest van het contract op de kust zouden blijven varen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten