vrijdag 23 september 2011

CIAMIS. en CIAMIS - BANDUNG - JAKARTA.


EEN REIS OVER ZES 

INDONESISCHE EILANDEN.

CIAMIS - BANDUNG - JAKARTA.

Woensdag 14 februari 1990. 

CIAMIS.

De regen hield ons deze ochtend binnenshuis en we brachten de tijd luierend door. Intussen werkte ik de hiaten in het reisverslag bij. Het was eigenlijk de rust, die ons deed beseffen, dat we vermoeider waren van het reizen, dan we gedacht hadden. Zo lieten we na onderling beraad het plan varen, om in de omgeving van Bandung nog wat rond te gaan zwerven en besloten de volgende terug te reizen via Bandung naar Jakarta.




In de middag nog wat rondgewandeld en een bezoek gebracht aan de kapper om mijn lange haren te laten knippen. Natuurlijk vergat ik niet enige doosjes sigaren voor mijn vader thuis te kopen die hij zo lekker vindt.
S'avonds werden we door de "Oom en Tante " uitgenodigd in een klein restaurantje wat te eten en het smaakte ons best. Ook weer bijtijds gaan slapen, daar het een korte nacht zou worden, daar om 06.00 uur de taxi naar Bandung ons af zou halen.

Donderdag 15 februari 1990. 

CIAMIS _ BANDUNG _ JAKARTA.


Het was ook voor mij een reeds bekende route die we met de taxi aflegden naar Bandung om daar op de trein te stappen naar Jakarta. Na een praatje kwam ik er achter dat ik toen de zelfde chauffeur had gehad.



In Bandung kochten we nu een eerste klas kaartje en wederom genoot ik van deze treinreis over smalle bruggen en diepe dalen met het afwisselende landschap.
In Jakarta overviel ons de hitte en de zelfde drukte als voorheen en met een taxi bereikten we ons onderkomen bij vrienden. Vermoeid, maar veilig en gezond waren we terug gekeerd met de nodige vuile was, ervaringen, souvenirs en volle fotorolletjes. Na ons eerst goed gewassen te hebben en schone kleding te hebben aangetrokken gingen we met vrienden een biertje halen voor Happy Hour in de bar van Hotel Indonesia, waar we weer ander bekenden ontmoeten.
Ook mijn reisgezel keerde weer huiswaarts, maar we zouden elkaar de komende dagen nog vaak ontmoeten als goede vrienden.
Al met al werd het weer laat in de nacht eer ik eindelijk in mijn logeerbed lag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten