EEN VLIEGREIS MET
VERTRAGINGEN. (2)
SCHIPHOL - ISTANBUL- NEW DELHI.
Het was voor iedereen die deze reis naar India en Nepal afgingen maken vroeg uit de veren, op 1 november 2019, om op tijd op Schiphol-Airport te zijn om in te checken.
Alles verliep tot dus ver op rolletjes, maar eenmaal bij de gate aangekomen bleek dat het toestel. komende uit Istanbul vertraging had opgelopen.
Nadat het toestel was aangekomen ontstond er een mis communicatie tussen het grondpersoneel en het vliegtuig. Men begon de reizigers reeds in te checken terwijl de schoonmaakploeg nog bezig was in het toestel. dus iedereen weer terug naar de vertrekhal. Toen uiteindelijk het toestel was vrij gegeven, liet men iedereen, ongeacht de stoelnummers, naar het toestel gaan, wat weer tot een chaos leidde. Het was een teken aan de wand voor de rest van de vliegreis naar New Delhi.
Zo vertrok onze vlucht, de TK 716, een Airbus A330-300 met vertraging van Schiphol-Airport.
gelukkig hadden we te Istanbul drie uur de tijd om over te stappen op onze vlucht naar New Delhi.
(Het nieuwe vliegveld van Istanbul.)
Buiten verwachting landen we alsnog op de vastgestelde tijd op het nieuwe vliegveld van Istanbul, wat tot heden een van de grootste vliegvelden van de wereld wordt gerekend en de thuishaven is van Turkisch Airlines.
Hier ontmoeten we de eerste reizigers uit onze groep tijdens de lange wachttijd, totdat er bekend werd naar welke uitgang we moesten gaan voor de reis naar New Delhi.
Toen uiteindelijk ons vluchtnummer TK 727 verscheen op het mededelingen scherm ontdekten we, dat er op het zelfde tijdstip nog twee vluchtnummers vermeld stonden en wat dat betekende, daar kwamen we bij de gate pas achter.
Bij de incheck controle bij de vertrek gate was het een chaos van honderden mensen en grondpersoneel van Turkisch Airlines liep er paniekerig rond. Wat bleek; men had drie vluchten geboekt op één toestel naar New Delhi.
Men begon al met de reizigers een bedrag aan te bieden van $ 600 en een hotelovernachting om dit probleem op te lossen. Maar uiteindelijk kregen we een vertegenwoordiger van Turkisch Airlines te pakken die naar ons wenste te luisteren en hem deelde we mede, dat we reeds stoelnummers hadden verkregen in Amsterdam voor de vlucht en dat we in een groep reisden. Onze paspoorten moesten we tonen of we een visa hadden voor India en onze instapkaart werd van een speciaal stempel voorzien.
Dringend door de mensen massa wisten we de instap gate te bereiken en konden onze zitplaatsen innemen.
Al met al vertrok het toestel, een Boeing 777-300ER met de nodige vertraging van enige uren en landen we pas laat in de namiddag op het Indira Gandhi International Airport van New Delhi, waar ons de volgende verrassing stond te wachten.
Alvorens onze bagage op te halen moesten we eerst de immigratie passeren, waar men een onderscheid maakte tussen een een visum in het paspoort dat bij het consulaat was verkregen of het E-visum dat men via de computer had verkregen. Zo werden we van de ene wachtrij naar de andere gestuurd en toen de volgende verrassing, iedereen onder de 60 jarige leeftijd moest ook nog alle vingerafdrukken aflaten nemen. Dit nam dan ook weer uren in beslag er we onze bagage konden ophalen, die men reeds van de band had verwijderd en op een hoop had opgeslagen, wat weer zoeken werd.
Eenmaal in de aankomst hal aangekomen werden we opgewacht door een vertegenwoordiger van de reisorganisatie en we voor het vertrek naar de autobus met onze bagage, de gelegenheid hadden om reeds wat Indiase valuta te pinnen.
Zo bereikten we uiteindelijk laat in de middag ons hotel, het Meridian Plaza, gelegen aan de Plot, Greater Kailash Part 41 110048 Delhi, waar we een nacht zouden verblijven. Moe van de reis zocht een ieder zijn kamer op om eerst een verkwikkende douche te nemen en zich te verschonen. Het hotel dat voor het eerst door de reisorganisatie werd gebruikt toonde de nodige gebreken en was zeker niet schoon. Douches werkten niet naar behoren en de douchebakken lekten dusdanig dat de badkamervloer onder water kwam te staan. Na een avondeten waren we toe aan een goede nachtrust, om de volgende dag eerst onze reisleidster te ontmoeten en een rondtoer door New Delhi te gaan maken.
Zie vervolg: NOORD-INDIA EN NEPAL VERKENNEN. DE INDIASE VALUTA. (DEEL 3)
Eenmaal in de aankomst hal aangekomen werden we opgewacht door een vertegenwoordiger van de reisorganisatie en we voor het vertrek naar de autobus met onze bagage, de gelegenheid hadden om reeds wat Indiase valuta te pinnen.
Zo bereikten we uiteindelijk laat in de middag ons hotel, het Meridian Plaza, gelegen aan de Plot, Greater Kailash Part 41 110048 Delhi, waar we een nacht zouden verblijven. Moe van de reis zocht een ieder zijn kamer op om eerst een verkwikkende douche te nemen en zich te verschonen. Het hotel dat voor het eerst door de reisorganisatie werd gebruikt toonde de nodige gebreken en was zeker niet schoon. Douches werkten niet naar behoren en de douchebakken lekten dusdanig dat de badkamervloer onder water kwam te staan. Na een avondeten waren we toe aan een goede nachtrust, om de volgende dag eerst onze reisleidster te ontmoeten en een rondtoer door New Delhi te gaan maken.
Zie vervolg: NOORD-INDIA EN NEPAL VERKENNEN. DE INDIASE VALUTA. (DEEL 3)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten