M.S. TAGELUS BULK CARRIER.
Triëst een zeer oude stad met een bewogen politieke achtergrond, was eens een belangrijke 'vrijhaven' voor de doorvoer van lading naar de Balkan-landen.
Daar er problemen waren met de los eenheid (echt iets voor Italië) hadden we de gelegenheid om wat van de stad te zien. Hier en daar stonden resten van een oude glorie der Romeinen.
Zelfs in de enkele kanalen was amper leven te bespeuren. Overal zag je het verval in de stad. Triëst was gewoon triest.
Lange rijen kranen die zeker van voor de WO II dateerden stonden werkeloos te vergaan aan de kade voor de buiten bedrijf zijnde overslag loodsen
Misschien dat in de toekomst een maritiem antiekhandelaar er nog wat in ziet.
Nadat we eindelijk waren voorzien van de los eenheid ging het lossen ook dag en nacht door, want de vertraging had al meer dan genoeg geld gekost, want havengeld moest betaald worden.
Uiteindelijk was het dan zover dat we de haven van Triëst verlieten en afscheid nam,en van de loods die ons naar open zee had begeleid. In Mestre hadden we vier stagiaires aan boord gekregen die hun eerste zeereis zouden maken en zo ook voor het eerst de evenaar zouden oversteken. Dit was uiteraard een goede rede om het Neptunus doopfeest te organiseren.
Ver in het westen weerkaatst de zon haar licht tegen de avondhemel.
Aan bakboordzijde (links) de kust van Noord-Afrika en aan stuurboordzijde (rechts) het berglandschap van Spanje.
Terwijl het schip zuidwaarts koerste werden in alle stilte en geheim de voorbereidingen getroffen voor het Neptunus doopfeest op de evenaar.
Een van de vele fraaie zonsondergangen op deze reis naar Kaap de Goede Hoop.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten