zaterdag 1 december 2012

SUNETTA.M.S. SHELL TANKERS B.V. ( DEEL 6/1 )

M.S.SUNETTA.

28 MAART 1993 T/M 21 AUGUSTUS 1993.



Tijdens de reis naar Bahrein werden al de ladingtanks, waaronder de bodem beschadigd was, gewassen en gastvrij gemaakt voor het geval en nieuwe staalplaten in gelast moesten worden.



Op 14 juli 1993 arriveerden we bij de drijvende reparatie dokken te Bahrein. Hier zou nadat het schip weer droog lag in het dok duidelijk worden hoe zwaar de bodemplaten waren beschadigd. Ook zou er weer het nodige schilderwerk gedaan moeten worden aan de bodem en de scheepshuid die zwaar te lijden had gekregen van de lichtertankertjes en deze weer toonbaar te maken. Het werd voor mij de tweede dokperiode in dit contract.


                                            ( De vaart naar het afzinkbare scheepsdok.)


( Met behulp van een sleepboot werd het schip recht het dok in gevaren om precies boven de blokken te komen te liggen.)


                                                ( Langzaam voeren we het dok binnen.)


             ( Wederom lag het schip op het droge en waren we niet de enigste die schade hadden.)


( Deze kale plekken zijn niet van de grounding maar van het langsschuren van de ankerketting.)



( Buiten het nodige schaafwerk zaten en nog een paar kleine deuken in het scheepsvlak.) 








( Het koraalrif liet dan ook geen spatje verf meer op het vlak zitten daar waar we het geraakt hadden.)



                             ( Het zwaar beschadigde inlaatrooster van het koelwatersysteem.)



( Bij nadere inspectie bleek dat de toppen van de bladen van de scheepschroef ook iets beschadigd waren en deze plekken moesten opnieuw gepolijst worden.)

Gedurende deze dokperiode werd er in de machinekamer het gebruikelijke onderhoud gedaan en daar waar het nodig was het een en ander goed in de verf gezet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten