M.S. SIDELIA.
28 JUNI 1994 T/M 24 SEPTEMBER 1994.
Intussen had de Sidelia uitwendig een metamorfose ondergaan en was de zwarte scheepshuid voorzien van een nieuwe oranje-rode kleur. Op beide zijden van de scheepshuid was een duidelijk zichtbaar Shell logo aangebracht. Wereldwijd zo dit de kleur voor olie- en gastankers worden, zodat ze goed herkenbaar zouden zijn van verre.
Vanaf Schiphol Amsterdam vloog ik naar Edinburg om vandaar naar Lerwick op de Shetland eilanden te vliegen. Na een nachtje in een klein hotel, met een uitgebreide vis-menukaart, de volgende dag per auto naar Sullom Voe gereden om aldaar aan boord van de Sidelia te stappen.
(Vissershuisjes aan de haven van Lerwick.)
( Vissersscheepjes in de haven van Lerwick.)
Dit gehele contract was het laden en lossen in havens van Europa. Het laden was voornamelijk Noordzee-olie voor havens zoals Rotterdam, Hamburg, Tranmere en Fos sur Mer.
Bij het naderen van de ladingboei bij Sture in Noorwegen om daar Noorse Noordzee-olie te gaan laden kregen we assistentie van stevige sleepboten
Ook werd er nog een geladen reis gemaakt naar Whitegate in Ierland en hadden we in de ochtend van het binnenvaren en fraai uitzicht op de Ierse kust met de vuurtoren en het daarbij gelegen dorpje.
Een oude woongemeenschap op de Ierse kust met op de achtergrond resten van een kloosterburcht.
Tijdens de reis hadden we fraai weer en maakte ik er gebruik van om enige opnamen te maken van het schip vanuit de top van de radarmast en de schoorsteen. Uiteindelijk werd ik te Gothenburg in Zweden afgelost.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten