maandag 13 augustus 2012

C-KLASSE NIEUWBOUW SHELL TANKERS BV. (DEEL 17)

C-KLASSE NIEUWBOUW

SHELL TANKERS. B.V. (17)




AFSCHEID EN VERLOF.


Na het laatste deel van de lading gelost te hebben te Lissabon was het wachten op de volgende lading-losorders. Aangezien we mooi weer nodig hadden om het hoofddek af te schilderen werd er besloten, na overleg met kantoor, dat we ten zuiden van de Rots van Gibraltar ten anker zouden gaan.




In de machinekamer was iedere leiding in de juiste kleur geschilderd. Het was voor de werktuigkundigen een 'plaatje'om naar te kijken.




Het gaf het geheel een duidelijk en overzichtelijk geheel en het was dan ook gemakkelijker alles schoon te houden.


Langzaam kwam ook het hoofddek, tankhoofden en leidingen in de verf te staan.



Het was dan ook met een fraai uitzicht op de Rots van Gibraltar dat het verfwerk klaar kwam. Het was voor de mannen van de schildersploeg een 'kroon' op hun werk die ze met recht verdiend hadden. Intussen kregen we orders om naar La CaruƱa te varen om te gaan laden. Tijdens deze korte reis gaven we een afscheidsparty voor de schildersploeg die daar het schip zouden verlaten om naar huis te vliegen. Ook voor mijn persoon kwam het bericht dat ik in de laadhaven afgelost zou worden om na een verlof elders te werkgesteld te worden.

Het was voor mij het afscheid van het C-klasse project. Al de door mij verzamelde techinische instructies, leidingschema's, zoals ze werkelijk waren aan gelegd leverde ik later op kantoor in voor het wachtinformatieboek in de machinekamer. Ik werd voor mijn inzet hartelijk bedankt.




                       (De schelp 'CARDISSA' waaraan het schip haar naam te danken heeft.)


Ik heb in dit verslag over de nieuwbouw van de twee C-klasse tankers geen namen van collega's en andere personen vermeld i.v.m. privacy wat begrijpelijk is. Helaas het ik ook niet al de afbeeldingen kunnen plaatsen daar er maar 5 per deel geplaatst kunnen worden.

Ik hoop dat u lezer toch een goede indruk van ons werk heeft gekregen. Tevens mijn dank aan hen die mij materiaal beschikbaar stelden zoals; de Heusden-scheepswerf en het blad ' Schip en Ka' van toenmalig Shell Tankers BV. te Rotterdam.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten