C-KLASSE NIEUWBOUW
SHELL TANKERS B.V. (10)
Intussen had op 24 december 1982, de dag voor Kerst, de overdracht plaats gehad van de 'CAURICA' van Verolme Scheepswerf Heusden aan Shell Tankers B.V. Op deze winterse ochtend werd er nog naarstig gewerkt om het schip rond het middaguur klaar te hebben voor dit belangrijke gebeuren. Maar het resultaat van de inspanning van vele honderden mensen van de werf, onderaannemers, het Shell Tankers bouwteam en talloze anderen mocht gezien worden
Op de scheepsbrug onder het toeziend oog van de aanwezige pers werden de overdrachtscertificaten ondertekend door de heer A.Rijke, vice president van de Raad van Bestuur van Verolme Scheepswerf Heusden en de directeur van Shell Tankers B.V. de heer A.L.Rasterhoff. Beide heren lieten zich in hun toespraak lovend uit met dank en waardering voor degenen die bij de bouw van het schip betrokken zijn geweest en de goede onderlinge verstandhouding.
Na dit officiƫle deel werden de scheepsdocumenten en de maatschappijvlag aan de gezagvoerder overgedragen, waarbij hij het commando kreeg over het schip, dat aan de Shell-vloot was toegevoegd. Hierna vond de vlagwisseling plaats, de RSV-vlag werd getreken en onder een driewerf "Hoera" werd de Shell-vlag gehesen. Het schip zou de roepletters RDJI dragen.
Na drie en halve week wachten op lading orders gingen dan uiteindelijk de trossen los en vertrok de 'CAURICA' naar Petit Couronne aan de Seine in Frankrijk om een gedeeltelijke lading smeerolie te laden voor haar eerste loshaven Las Palmas op Gran Canaria.
Uitzwaaien van je collegaas, waarmee je maanden had samen gewerkt voor de afbouw, de proefvaart en het in de vaart brengen van het schip. BEHOUDEN VAART EN THUISKOMST! Ik ging genieten van een kort winters verlof.
( Het m.s. CAURICA op zee.)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten