C-KLASSE NIEUWBOUW
SHELL TANKERS B.V. (8)
Het wachten op de eerste ladingorders voor de 'CAURICA' duurde langer dan verwacht, wat een tegenvaller was voor S.T.B.V. Maar deze tijd kon ook goed besteed worden aan boord. Zo verzochten wij, de scheepswerktuigkundigen aan boord, of het mogelijk was om onder begeleiding van een expert van de Koninklijke Maatschappij 'De Schelde' waar de hoofdmotor was gebouwd, om een proefonderhoud aan de Sulzermotor uit te voeren.
(Een kijkje op de koppen- en de uitlaatgassen turboblower van de Sulzer-hoofdmotor aan boor de het m.s.Caurica.)
Onze wens werd ingewilligd en zo werd onder toezicht de cilinderkop verwijderd, de zuiger met zuigerstang en telescooppijpen getrokken en het drijfstanglager losgemaakt.
( Het trekken van de cilinderkop nummer 1 van de hoofdmotor.)
( De getrokken cilinderkop wordt op speciale steunen geplaatst.)
( De zuiger met drijfstang en telescooppijpen is uit de cilindervoering getrokken.)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten