maandag 13 augustus 2012

C-KLASSE NIEUWBOUW SHELL TANKERS BV. (SLOT).

C-KLASSE NIEUWBOUW

SHELL TANKERS. B.V. (SLOT)




TERUGBLIK.

Door de verslechterde tankermarkt werd de 'CARDISSA' later omgebouwd tot een shuttle-ship. Dit hield in dat ze ladingen kon in nemen van productie platforms op zee en deze naar een haven met raffinaderij kon vervoeren. Het werd nu helemaal een (Lego) blokkendoos.

Maar mijn dank gaat vooral uit naar mijn collega's op beide schepen met wie ik de eer had fijn te mogen samenwerken.



Ook aan een uitnodiging van de schildersploeg met wie ik terug gevlogen ben naar Nederland heb ik in mijn verlof gehoor aan gegeven om zo de nodige herinneringen op te halen met de nodige afbeeldingen erbij die we onderling van elkaar bestelden. Het was een gezellige avond met BBQ en het meest werd toch weer steeds gelachen om het Neptunus feest en het probleem van enkele onder hen om zeebenen te krijgen.


Ik werd eerder dan verwacht uit mijn verlof gehaald om tewerkgesteld te worden op een tanker die we onverwachts (vlootverdeling noemen de Engelsen dat ) van Shell UK. aan onze vloot kregen toegevoegd. Een schip dat door slecht- en achterstallig onderhoud in diverse havens niet meer welkom was.

Het was aan ons Nederlanders om met onze kennis en wilskracht om er weer een 'visitekaartje' van te maken om na veel werk en onderhoud deze havens weer te mogen aandoen met een lading.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten