donderdag 15 november 2012

SUNETTA.M.S. SHELL TANKERS.B.V. ( DEEL 3/3 )

 

                 M.S.SUNETTA.

19 AUGUSTUS 1992 T/M 23 DECEMBER1992.



( Duidelijk is hier een klein foutje gemaakt bij werkzaamheden onder waterlijn van het schip.)

Door het technische probleem van de slechte koelwater bochtstukken in het zuigerkoelwater systeem van de hoofdmotor bleven we voorlopig varen tussen Singapore en de Arabische Golf.
De bochtstukken moesten geleverd worden door de scheepswerf in Japan waar het schip was gebouwd en ook de motor was geplaatst. Dit zou dus enige tijd kunnen gaan duren.

 


      ( Tijdens de vaart in de Indische Oceaan konden we regelmatig genieten van een fraaie                                                                                     zonsondergang.)

Uiteindelijk kregen we een deel van de door ons urgent aangevraagde bochtstukken in Singapore aan boord en gelijk kregen we orders om te gaan laden in de Arabische Golf voor Sydney in Australië.
Dus we gingen de lange reis op.
Intussen werd er hard gewerkt aan het opstellen van de doklijst voor het vijf jaarlijkse Lloyds Survey in begin van 1993. Waar dit zou geschieden was nog niet bekend, maar dat het op een werf in het Verre Oosten zou zijn konden we wel vanuit gaan.


                                                    ( Vaart op de stad Sydney. )

De reis naar Sydney verliep zonder noemenswaardige problemen. Het weer was deze reis goed en zodoende kwam uiteindelijk ook het hoofddek in de verf te staan.



( Aan stuurboordzijde dus rechts van het schip lag het steiger waar gelost moest worden.)


                               ( De sky-line van de stad Sydney met links het opera gebouw.)


                             ( In de verte de Sydney Harbour Bridge die we moesten passeren.)
 


                           ( Het opera gebouw heeft iets weg van parende schildpadden.)


                                                       ( De staalconstructie van de brug.)


              ( Op iedere oever staan twee enorme torens die de overspanning van de brug ondersteunen.)


                               ( Een gedeelte van de oude haven en de opslagloodsen.)

                                                 
                                                    ( Shell energie voor een wereldstad.)

Op 23 december 1992 werd de lading te Sydney gelost en ging ik met verlof.
Ik had ons hoofdkantoor laten weten, dat ik niet naar Nederland wenste terug te vliegen, maar naar Indonesië waar ik rond wilde gaan reizen. Ik zou dan t.z.t te Singapore weer beschikbaar kunnen zijn voor een plaatsing aan boord van een schip in het Verre Oosten Zo kreeg ik daar toestemming voor en vloog op 24 december naar Jakarta.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten