M.S.SUNETTA.
19 AUGUSTUS 1992 T/M 23 DECEMBER 1992.
Na mijn verlof maakte ik een tweede contract aan boord van het m.s.Natacina; een schip uit 1967 wat ook een krijgertje was van Shell UK. Een schip wat ze zo slecht hadden onderhouden dat het in diverse havens geen toegang meer kreeg in Australiƫ en New Sealand. Na verlof van dit contract keerde ik weer terug aan boord van het m.s.Sunetta voor een periode van 19 aug.1992 t/m 23 dec. 1992. Ook in dit contract kwamen er nog meer technische machinekamer gebreken aan het licht.
In de Indische Oceaan buiten de scheepvaartroute zijn we gaan drijven om stuk voor stuk de cilinders van de hoofdmotor te inspecteren. Zo ontdekten we een lekkage op de zuigerkop van cilinder vier.
Gelukkig was het rustig weer en konden we de zuiger trekken en verwisselen met een reserve zuiger.
( Het trekken van de lekke zuiger. )
( De cilinderkop op een speciale stelling boven op een andere cilinder.)
De zuiger met de lekke kop in de takels om later gedemonteerd te worden. Nadat de reserve zuiger was gemonteerd konden we onze reis voortzetten met de stille vraag wat ons nog meer te wachten zou staan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten