woensdag 11 juli 2012

ROODBORSTJES TERUG IN WIJNKRUIK.

Het was na enige tijd afwezig te zijn geweest thuis en zodoende ook niet in de achtertuin te zijn geweest een verassende ontdekking, dat de roodborstjes de oude wijnkruik weer bewoonden.
Ik had niet verwacht ze nog terug te zien nadat hun nest eerder (Roodborstje als kraker 02-06-2012) verwoest was door een andere vogel.










(Rustig wachtend met voer in haar bek of er geen vreemde vogels in de buurt zijn.)





( Ze woonden heel gelukkig een een oude [ Keulse pot] wijnkruik.)

Het was als snel duidelijk dat ze intussen jongen hadden gekregen, daar het een druk aan- en afvliegen was met voeding voor hun kroost.
Verscheidene keren me met de camera verdekt opgesteld om wat opnamen te maken, maar ze waren me steeds te vlug af.


Gisterenmiddag toen ik in de achtertuin wat aan het opruimen was zijn er drie jonge vogels uitgevlogen na een lokkend gefluit van de ouders. Helaas had ik mijn camera niet klaar liggen. Het nest in de kruik is nu verlaten. Ze zijn de wijde wereld in gevlogen.











Kizoa slideshow: ROODBORSTNEST IN KRUIK. - Slideshow


Nu is het wachten op het uitvliegen van de jonge merels in een nest tussen het groen tegen de tuinschutting, want ook hun ouders vliegen af- en aan met voedsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten