zaterdag 4 augustus 2012

C-KLASSE NIEUWBOUW SHELL TANKERS BV. (DEEL 8)

Het wachten op de eerste ladingorders voor de 'CAURICA' duurde langer dan verwacht, wat een tegenvaller was voor S.T.B.V. Maar deze tijd kon ook goed besteed worden aan boord. Zo verzochten wij, de scheepswerktuigkundigen aan boord, of het mogelijk was om onder begelieding van een expert van de Koninklijke Maatschappij 'De Schelde' waar de hoofmotor was gebouwd, om een proefonderhoud aan de Sulzermotor uit te voeren.



(Een kijkje op de koppen- en de uitlaatgassen turboblower van de Sulzer-hoofdmotor aan boor de het m.s.Caurica.)

Onze wens werd ingewilligd en zo werd onder toezicht de cilinderkop verwijderd, de zuiger met zuigerstang en telescooppijpen getrokken en het drijfstanglager losgemaakt.



( Het trekken van de cilinderkop nummer 1 van de hoofdmotor.)








( De getrokken cilinderkop wordt op speciale steunen geplaatst.)






( De zuiger met drijfstang en telescooppijpen is uit de cilindervoering getrokken.)











(Het loslompen van de moeren van het drijfstanglager in het carter van de motor.)






Het was nieuw voor ons dat al de moeren hydraulische werden losgepompt en weer werden vast gezet.
Al de onderdelen werden na de uitgebreide instructie weer op hun plaats gemonteerd en wij waren weer een ervaring rijker geworden.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen