M.S. SIDELIA.
31 JULI 1996 T/M 9 DECEMBER 1996.
Op 31 juli 1996 stapte ik te Rotterdam aan boord van het m.s. Sidelia. Het zouden de laatste reizen van het schip worden in beheer van Shell Tankers b.v. Rotterdam. Van Rotterdam staken we de Noordzee over om te gaan laden in Houndspoint voor Wilhemshafen in Duitsland.
( Een oud klooster aan de oever van de Firth of Forth Schotland onderweg naar Houndspoint.)
( De brug over de Fith of Forth die ontworpen is door ir. Eiffel die ook de Eiffeltoren in Parijs het ontworpen.)
Op 22 augustus losten we onze lading te Wilhelmshafen en kregen na het lossen het verzoek om wat langer aan het steiger te blijven liggen, wat afhankelijk was van nieuwe ladingorders, om het 40 jarig bestaan van het bedrijf Nord-West Oelleitung GmbH wat aanzien te geven.
Het was voor de bewoners den wel 'Tag der offenen Tür'', maar dat betekende niet dat ze aan boord van de Sidelia mochten komen. Zo haalden we dan ook de kop van de lokale krant.
Het feest werd geopend met veel spuitwerk van de havenbrandweer- en bebakeningsboot van Wilhelmshafen. Op het terrein van het bedrijf was een feesttent neergezet en daar konden wij als opvarenden van de Sidelia onze gratis consumptiebonnen inleveren voor bier en braadworst. Want eten en drinken moet er bij zijn bij de Duitsers en daarbij niet te vergeten de bekende blaasmuziek.
Bekijks had het schip meer dan genoeg vanaf rondvarende scheepjes.
Ook aan boord hadden we de moeite genomen om de accommodatie te versieren met vlaggen. het feest liep aan de wal letterlijk en figuurlijk gesmeerd. De ochtend na het feest, op 26 augustus, verlieten we Wilhelmshafen om te gaan laden in Hamble (Engeland).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten