vrijdag 20 november 2009

ENORME BLADEREN of ????



ENORME BLADEREN OF ????









Het is alweer zeker 20 jaar geleden dat ik een bezoek bracht aan de Botanische tuin in Bogor op Java. Je komt er al de soorten tropische- en subtropische bomen en planten tegen die door de VOC als plant of als zaad werden meegebracht uit andere landen zoals Brazilië.


Het was een project om ook te proberen deze planten in het toenmalige  Nederlands-Indië in cultuur te brengen en zo zijn onder andere de oliepalm en de rubberboom er terecht gekomen.
Maar tijdens mijn wandeling zag ik deze boom waarin naar ik dacht enorme bladeren hingen aan de takken. Mijn begeleider gaf spontaan een harde klap in zijn handen en zo zag ik deze 'bladeren' veranderen in enorme vleermuizen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten