woensdag 15 juli 2009

De Paardebloem.


We kennen allemaal de Paardebloem die in het voorjaar hele weide gebieden geel kan kleuren.Deze bloem kent vele familie soorten en kan men wereldwijd tegen komen. Sommige soorten kunnen meer dan 30 cm. hoog worden. De bloem opent bij zonsopgang en sluit bij regen en zonsondergang. Heb je hem eenmaal in je gazon zitten dan laat de plant zich moeilijk verwijderen, daar je de gehele wortel moet verwijderen anders zal de plant weer aangroeien. Is de bloem uitgebloeid dan verschijnt de ronde vruchtpluisbol met de zaadjes. De zaadjes worden als kleine parachuutjes door de wind verspreidt. Hiervan heb ik drie opnamen die ik jullie niet wil onthouden.
Klik op de opnamen om ze te bekijken.

1 opmerking:

  1. Hoi Kees,
    Mooie opnames van de pluisbolletjes.
    Ik laat de paardebloemen in de tuin altijd staan omdat ik ze hartstikke mooi vind.Mijn zussen lachen daar wel om.Zij zijn echter echte tuinwroeters en ik heb er een hekel aan,maar ik kan de natuur echt wel waarderen.
    Pierre en Toos vanuit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen