woensdag 11 februari 2009

AUTOBRANDSTOF PAS OP !!


PAS OP MET AUTOBRANDSTOF !
We maken allemaal wel eens iets schoon met onze autobenzine- of diesel. Welk merk u ook tankt maakt hierbij helemaal niets uit en daarom dit korte verhaal.
J.l. was ik bij mijn garage daar mijn automotor niet goed meer stationair liep als ik na een rit voor het stoplicht stond te wachten terwijl op de gewone doorgaande wegen en de autosnelweg geen problemen had.
Het zat me niet lekker dus maar even na laten kijken, want je zal maar op een lange rit stil komen te staan.
Oorzaak bleek een door de brandstof (benzine) ingevrete gasklep welke van aluminiun is gemaakt.
Was het te wijten aan een slechte kwaliteit aluminium? NEE !
Van de chefmonteur kreeg ik het volgende te horen na mijn vraag waarom het personeel soms met een soort latex-handschoenen aan het werk was;
'Het is niet ter voorkoming van vuile handen, maar om aanraking van de autobrandstof te voorkomen omdat daarin tegenwoordig zoveel chemicaliƫn zitten die huiduitslag en kanker veroorzaken en zelfs aluminium doet invreten. Dus pas op met het even schoonmaken van iets met uw autobrandstof.
U bent gewaarschuwd !!!

1 opmerking:

  1. dus zo als ik al een poosje zeg hoog tijd dat we weer op de fiets kunnen stappen.
    Rina.

    BeantwoordenVerwijderen